[Fellowship-Slovenia] Pirate Party in FSFE (Was: Re: Zapisnik sestanka 05.10.2010)

Damjan Cvetko cvetko.damjan at gmail.com
Tue Oct 19 15:15:12 UTC 2010

Hello ponovno

Vredu, sam da se razumemo - the quote goes like this: "*United we stand,
Divided we fall*" - s tem povem kaj menim o "sodelovanju". Sicer razumem
tvojo težavo, ampak časi so težki ;)

Kar pa se tiče:

P.P.S.  Glede P2P FSFE ne izreka stališč, tudi ne glede (h)aktivizma, ki
> nima
> veze s FOSS. Če ima kdo osebno mnenje glede tega pa ga pri tem seveda nihče
> ne
> ovira, da ga izrazi ;)

Hmmm... ne vem če se zavedamo razsežnosti in dogajanja - ACTA, ki je
trenutno največji "legalni" problem, ki se pripravlja in je že (tudi zaradi
dela FSFE) tudi dost umirjeno besedilo glede na prve koncepte vendar še
vedno nesprejemljivo je naprimer eden izmed vzrokov, zakaj skupina kot je
Anonymous sploh obstaja.

Nesposobnost držav urediti sodoben legalni okvir kar se tiče "internetov" in
reformacija tako zakonodaje, ki se tiče intelektualne lastnine kot tudi
zakonodaje, ki zadeva avtorske pravice ter močan združen lobby in
oportunizem vseh skupin, ki se ukvarjajo z kopičenjem katalogov patentov in
avtorskih pravic ter okoriščanje na podlagi teh katalogov oz. portfeljev
(beri: okoriščanje pomeni prekomerno služenje ne avtorjev samih ampak
tretjih oseb) povzroča hudo represijo na uporabnike internetov v vseh
smislih.

Če se omejim le na odprto kodo naj opozorim, da so x-krat že padle grožnje o
"nelegalnosti" zaradi kršenja patentov "takšnih in drugačnih" glede
odprtokodnega programja. Grozi se podjetjem neposredno oz. se trenutno
tožari kar nekaj podjetji (HTC, Motorola, M$, Apple,...) in posredno celo
uporabnikom (M$-Novell deal).

Dejanja, ki jih počenja Anonymous skupina zadevajo mnogo več kot samo odprto
programje: Gre se za nevtralnost interneta, pravice do zasebnosti, pravice
do "share"-anja in svobode nasploh.

Jih odpisat kot haktiviste in "only p2p" je najmanj podcenjevalno.

Zato menim, da bi bilo ZELO dobrodošlo izdat statement v tonu "Če bo šlo
tako naprej, kam bomo prišli?", "Države, glejte v kaj vzgajate in v kaj
silite mladino" in podobno. Definitivno lahko tukaj rečemo, da GPL in CC
predstavljata realno alternativo C in rešita vse težave, ki na tem področju
nastajajo oz. da sta sodobna rešitev za sodobne čase s sodobnimi težavami.
Hočemo svobodno kulturo, kjer lahko na glas preberemo knjigo v javnosti in
jo nato podarimo prijatelju, ki jo lahko podari naprej. Upam, da se razumemo
da je knjiga symbol tako za kodo, glasbo, film kot tudi slike in pisan
tekst.

S to tematiko se ukvarjam kar nekaj časa sedaj in lahko z zagotovostjo
rečem, da je iz leta v leto huje - sam delam na ISP in smo zaradi zakonodaje
morali vklopiti data retention system (upam, da vsi razumete, kam pes taco
moli).

Nespametno je takšne dogodke, ki so "milestone" na netu ignorirati - da nas
ne bo net ignoriral in se bomo nekega dne zbudili in rekli "WTF"!?

Ok... dost sem se razpisal. My POV :D

Referenčno priporočam:

http://thenextweb.com/uk/2010/10/17/anonymous-takes-down-government-website-in-operation-payback/
http://www.lessig.org/blog/