[Fellowship-Slovenia] Zapisnik sestanka 05.10.2010

Matej Kovacic matej.kovacic at owca.info
Thu Oct 7 08:12:22 UTC 2010

Pozdrav,

> Imam dodatek glede ključnih oseb v politiki, ki so zadovzeni za IT.
> Pri trenutno vladajoci stranki SD je njihov poslanec Luka Jurij, dosti
> navdusen za OSS.
>
> http://vimeo.com/2919886
Jaz imam te dni priliko nekoliko bolj podrobnega spoznavanja
informacijskih sistemov državne uprave in lahko rečem samo, da prehoda
na odprto kodo NE BO.

Državna uprava je totalno odvisna od nekaj zasebnih podjetij, ki jim
vzdržujejo infrastrukturo (jaz jim pravim dvorni ponudniki
informatizacije), in to tako, da je že kar neokusno.

Hkrati ta podjetja razvijajo tudi nek zaprt sistem "poslovodenja"
državne uprave, ki je zasnovan tako, da bo državna uprava še bolj
postala odvisna od ponudnika te zaprte rešitve.

Namreč - celotno poslovanje državne uprave (delo z dokumenti,
arhiviranje, itd.) se odvija s tem sistemom in če bi država kdaj hotela
narediti prehod na drug sistem, bi bilo to sicer mogoče, vendar zelo
obsežno, časovno zahtevno in drago. Eden izmed dvornih ponudnikov sedaj
razvija neko nadgradnjo sistema, ki so državo še bolj priklenila na njega.

Glavni problem pa je, da vsi vidijo samo prednosti novega sistema, nihče
pa se ne zaveda kaj pomeni vendor lock-in. Med sistemci tudi kronično
primanjkuje znanja (vsako malo bolj zahtevno konfiguracijo ali poseg v
IT sistem dajo zunanjim izvajalcem), strategije razvoja IT-ja pa itak ni
nobene.

In v takem okolju seveda pridejo dvorni ponudniki IT rešitev in
uporabnikom ponudijo svoje rešitve. Kaj pa to dolgoročno pomeni, se pa
ne zaveda nihče... In ja - Microsoft je tukaj še najmanjši problem.

Politiki pa seveda veselo "nakladajo". Važno je le, da gre karavana
dalje po začrtani poti (čeprav niti ne ve kam).

lp, Matej