[Fellowship-Slovenia] Širjenje liste

Matija Šuklje hook at fsfe.org
Fri Feb 26 00:12:58 UTC 2010

Najprej oprosti za pozen odgovor. Sem imel precej gužve te dni.

Dne torek 23. februarja 2010 ob 00:44:17 je Andraz Sraka napisal(a):

> Jaz mislim; da se LUGOS tega ze dlje casa ne gre vec. Linux sam po sebi
> je "booring" in kakrsne koli promocije okoli tega ne mores vec izvajat.
> Tako, da se samo drustvo ze vec let ukvarja bolj z FOSS, kot samim
> Linuxom, ampak se je pa pri tem izstrosilo oz. doloceni ljudje so se ..

Odkrito povedano, se mi zdi, da se je LUGOS nazadnje kar par let nazaj ukvarjal s FOSS aktivizmom ali čemerkoli opaznim nasploh (razen KDE release partyjev). Ne vidim pa zakaj ne bi ti določeni ljudje to počeli znotraj FSFE in bi LUGOS počel LUG stvari. Linux je potrebno narediti, da ni več boring pa bo :P

> Na nivoju Slovenije je Lugos zelo prepoznaven in cenjen ..

True. To je kar se mene tiče tudi največji argument, zakaj bi bil LUGOS mogoče boljša izbira kot FSFE.

> tudi Lugos ti lahko nudi infrastrukturo ..

True. Tudi Kiberpipa jo lahko in marsikdo.

> Lugos ima sredstva, pa trenutno nima ljudi, ki bi z njimi upravljali ..

Bi bil problem ta sredstva nameniti za projekte, ki bi jih LUGOS in FSFE skupaj organizirala?

> Ce mene vprasas, bi to isto zgodbo zapeljal skozi Lugos in pomoznosti
> naredili preporod, pripeljal nove ljudi, sveze ideje nove cilje; in se v
> koncni fazi sli vse to kar se nameravamo mi iti skozi FSFE.

Sem tudi o tej opciji že prej razmišljal in imam par pomislekov zakaj IMHO to ne bi bila idealna rešitev:
* LUGOS ima nek svoj legacy in image — tako pozitiven kot negativen in na podlagi katerega bodo določeni akterji, organi in skupine že vnaprej imeli neko podobo izdelano neodvisno od kakršnega koli preporoda. Kar zna sicer v določenih primerih biti koristno, ampak v določenih pa škodovati;
* LUGOS še nima vez z EU (niti z FSFE kolikor vem), WIPO etc.;
* Na določenih mestih bi pravila FSFE bila prestroga za LUGOS, da bi deloval kot je do sedaj — potreben bi bil ne le preporod ampak tudi do neke mere čistke ali cenzura, kar pa se mi zdi izjemno neprimerno;
* S tem bi se IMHO tudi LUGOS preveč spremenil in izgubil svoj karakter in verjetno marsikoga, ki bi drugače bil rad aktiven v LUGOS, ampak ni pa tako mahnjen na aktivizem in promocijo FOSS kot npr. samo hekanje kode;
* Z največjim veseljem bi imel močan LUGOS, ki bi sodeloval z FSFE in izražal tudi _svoja_ mnenja na _svoj_ način. Zato tudi ne bi integriral celotnih skupini (npr. LUGOS, Kiberpipo) v FSFE Slovenija, ampak bi bil moj predlog, da so „zgolj“ povezane med seboj (i.e. „associate group“). Kadar bi bilo potrebno skupaj nastopiti, bi se lahko vse skupine podpisale spodaj in sodelovale; kadar pa se katera ne bi strinjala s čim, ji pa ne bi bilo potrebno.

Seveda isto velja tudi za Kiberpipo ali katerokoli drugo skupino.

> Sej Lugos spravis v FSFE in Slovenski del oblikujes v okviru Lugosa in z
> Lugosovo infrastrukturo, sredstvi itd ..

To bi bila opcija o kateri sem razmišljal in če mi lahko zagotoviš, da so moji zgornji pomisleki neutemeljeni, bi mogoče še sedmič razmislil o tem. Ampak se še vedno zelo bolj nagibam k ustanovitvi FSFE Slovenija kot nove skupine.

> Been there; done that .. zal nisem vec tak optimist, da je to v
> Sloveniji mogoce.

Vem, da zna bit zelo težko in da je možnost neuspeha biti „hub“ precejšnja. Ampak, če je že kdo lahko hub, bi bil lahko FSFE in se mi zdi vredno poskusiti.

Predvsem je pa treba spet mularijo zainteresirat. Potem ko bodo enkrat not in se malo razgledali in razvili, bodo že ugotovili kaj jih bolj zanima znotraj FOSS.

> Bojazen, ki jo jaz vidim in zakaj sem ti postavil to provokativno
> vprasanje je seveda, da delamo spet na se enem vrticku. In glavni
> problem vseh teh "vrtickov" je, da ne sodelujejo in ne komunicirajo med
> seboj; pa ce tudi imas ljudi, ki so v presekih. In je totalno skoda, da
> te posamezniki obdelujejo svoj vrticek, ce bi se lahko vsi zduzili in
> delali nekaj skupaj.

Štekam. In ravno to je en izmed mojih večjih motivov zakaj se bi mi dal po domače povedano jajcat z ustanavljanjem FSFE Slovenija. Ker tudi meni bi bilo veliko lažje se bolj aktivno vključit v LUGOS kot pa ustanavljat nekaj čisto na novo.

Ker bi šlo za novo skupino, ki se loteva problematike FOSS z bolj aktivistično-filozofsko-pravniško-akademsko-lobističnega vidika in ne bi nosila balasta in zamer kakšnih že obstoječih skupin, bi lahko veliko bolje delovala kot povezovalec med njimi.

Zato bi tudi predlagal, da se sprejema v FSFE Slovenija samo individuume in ne skupin kot takih. Za skupine bi bilo pa IMHO najelegantnejše, da se pridružijo kot „associate“ in s tem obdržijo svojo avtonomnost.

lp,
Matija
--
gsm: +386 41 849 552