[Fsfe-se] GPL-detalj

Jon Kristensen jon.kristensen at dedikerad.se
Fri Sep 30 16:45:32 CEST 2005

fre 2005-09-30 klockan 16:14 +0200 skrev Marcus Rejås:

> Jag håller helt med dig. Den meningen borde tas bort överhuvudtaget. Det
> finns väl ingen mening att kommentera andra licenser?

Retoriskt sätt kan ju det vara bra att uppmana folk att "kämpa", upplysa
om att fria licenser är en nödvändighet och att dem gör nytta. Man
kanske skulle skriva något i stil med "The terms for unlicensed software
take away you freedom to share and change it." Fast det är ju knepigt
också eftersom licenserad programvara fortfarande kan vara ofri...
hmm! ;-)

>   /Marcus

Jon Kristensen
Ordförande i Dedikerad