[Fsfe-se] Public domain i sverige?

Philip Jägenstedt philip at lysator.liu.se
Wed Oct 27 22:46:35 CEST 2004

Hej!

Vet du ifall det går att lägga sina verk i public domain i de länder där
det finns, eller gäller vår svenska upphovsrätt överallt så att vi inte
kan det?

Creative Commons är trevligt, men eftersom vi inte vill ha något skydd
alls så tycker jag att det verkar lämpligt med en "one-liner",
exempelvis "All uses of this text is allowed." En fördel med CC är
kanske att man kan märka upp sin text som CC med deras RDF-syntax. Fast
om jag inte misstar mig så har de också en sådan för public domain, så
det kanske man kunde göra ändå.

// Philip