[Fsfe-se] Femte utkastet till översättning (och ordlista)

Henrik Sandklef hesa at gnu.org
Sun Oct 10 00:51:13 CEST 2004

Hejsan

Nu, sent omsider ger jag mig in i leken! Sent skall syndaren.....

/h

On Tue, 2004-09-28 at 23:46, Jon Kristensen wrote:
> [...]
>
> Den 1 juli, 2004
>

> Call for donations
>
> Upprop för donationer
>

> Free Software "...should be seen, then, as more than just a different
> kind of product. It is a different kind of process for building,
> maintaining and changing the rules that govern information flows." -
> according to the United Nations.
>
> Fri Programvara "...bör ses som mer än endast en annorlunda typ av
> produkt. Det är en annorlunda typ av process för att bygga, underhålla
> och ändra de ramar vilka styr informationsflödet", skriver FN.

lagar istället för ramar?

> [...]
> (WSIS)", consulting with the European Union during the establishment of
> the framework programmes, participation in AGNULA, a project to build a
> fully Free Software distribution for professional musicians and
> multimedia authors and also the maintenance and advancement of the GNU
> General Public License (GPL). This diversity costs a lot of money,
> including: travel around the world, information production, marketing
> materials and personnel.
>
> FSFEs projekt är mångsidiga: samarbete i den tyska regeringens
> delegation på "World Summit on the Information Society (WSIS)",

konsultation (stryk: konsultering)

> med EU under etablerandet av

ramverksprogrammen

(stryk: programstruktur)

> [...]
> mycket pengar: resor runt jorden, informationsproduktion,
> marknadsföringsmaterial och personal.
>

> The FSFE Coordinator for Germany, Bernhard Reiter, illustrates the
> background: "We want to pursue our projects at the highest level.
> Moreover, we observe an increasing demand for support of the public: we
> are asked to give speeches and to consult on licensing Free Software. We
> would like to do all of this. However, without funding our hands are
> tied."
>
> FSFEs koordinator för Tyskland, Bernhard
Reiter (stryk: Reuter så blir Bernhard nöjd)

> Reuter, illustrerar bakgrunden:
> "Vi vill driva våra projekt på den högsta nivån. Vidare noterar vi ett
> ökande behov av

stöd (iställer för support?????)

> [...]
> skulle vilja göra allt detta. Utan resurser är våra händer emellertid
> bundna.
>

> How to support this call
>
> Hur du kan stöda denna vädjan
>

> * donate with your company. Please see our information for donors for
> details. Please also check out our sponsor graphics and don't forget to
> tell us whether you want to be listed publicly
> * link to the FSFE web site or this campaign directly.
> * inform your company about this campaign and ask them to participate.
>
> * låt ditt företag donera. Se vår information för donatorer för
mer detaljer (stryk: vidare information)

> . Se gärna också vår grafik

??grafik eller säger man bildmaterial??

> för sponserer och glöm inte att
> berätta för oss huruvida du vill bli listad
> * länka till FSFEs webbplats eller direkt till denna kampanj
> * informera ditt företag om denna kampanj och be dem att deltaga
>
> ---
>
> Ordlista:
>
> Free Software                   Fri Programvara
> ip, intellectual property*      immateriellt ägande*

Heter det inte Immaterialrätt?