[Fsfe-se] OSS vs FLOSS Punchline ?

Karl Jonsson kj at cyberlaw.se
Wed Dec 29 12:11:37 CET 2004

"What good is Open Source without FREEDOM?" ;-)

I praktiken är det väl sällan någon egentlig skillnad utan skillnaden
ligger snarare i ideologin. För mig, som har bättre koll på juridiken än
programmeringen, känns free software som ett mycket bättre namn. När man
väl satt sig in i det här med free speech/beer så förstår man ju vad det
handlar om. "Open source" leder i och för sig tankarna till program vars
källkod är tillgänglig men säger ingenting om vad man får lov att göra
med den.

/Kalle