"Ask the Candidate" -- maar nu in Nederland

Adriaan de Groot groot at fsfeurope.org
Thu Mar 4 14:09:45 CET 2010

FSFE Fellows van Nederland! (en Bits of Freedom ook)

We zien wat de gemeenteraadsverkizingen doen met de media -- veel slordige
reporting vanochtend, vond ik. Maar goed, deze ronde met het rode potlood
hebben we achter de rug. Nu 9 juni nog.

Voor de Duitse verkiezingen was er een "vraag de kandidaten" website die
vragen verzamelde, verdeelde naar de kandidaten van alle lijsten en bijhield
welke vragen nog openstonden bij iedereen. De FSFE heeft daarin meegewerkt om
vragen over Vrije Software, Privacy, enz. in op te nemen en de resultaten te
verwerken. Met als gevolg dat er enig beeld ontstond over hoe Free-Software-
vriendelijk de partijen waren.

Kunnen of willen we zoiets doen in Nederland (of bestaat er al zoiets en ben
ik er gewoon niet van op de hoogte?). Een kieswijzer (tm, waarschijnlijk) die
op Privacy en Free Software gefocusd is?

--
  []   Adriaan de Groot
[][][] Freedom Task Force, Free Software Foundation Europe

Free Software Foundation Europe e.V. is a German Verein registered at
the Registergericht Hamburg (VR 17030). Its president is Karsten
Gerloff. For more information on FSFE, see http://fsfe.org.