[Fellowship-Slovenia] Za prevest: Free Software pact v slovenščino

Igor Kolar igor.kolar at gmail.com
Wed Mar 19 17:50:17 UTC 2014

Evo hitrega prevoda, popravki dobrodošli.

Kako zdaj to spravimo v PDF, in potem v roke kandidatov (ki bodo znani
kmalu)?
-i

*ZAVEZA K SPOŠTOVANJU PROSTE PROGRAMSKE OPREME*
*za zaščito in razvoj gmajne*.

Sem kandidat za poslanca iz Republike Slovenije na volitvah v Evropski
parlament spomladi 2014.

Zavedam se,

 - da prosta programska opreme vidno prispeva k ohranitvi temeljnih
svoboščin v današnji "digitalni dobi", zmanjševanju "digitalnega prepada"
in širjenju znanja nasploh
 - da predstavlja eno od najboljših možnosti vzpostavitve tehnološke
neodvisnosti in konkurenčnosti, tako za mojo državo kot Evropo na širše,
 - da je prosto programje kolektivna last vseh ljudi in da mora biti kot
tako tudi ustrezno zaščiteno ter deležno razvoja.

Uspeh prostega programja temelji na pravici avtorja, da objavi svoj program
skupaj z izvorno kodo, in da dalje podeli celotni javnosti pravico uporabe,
kopiranja, predelave in distribucije tega programa v njegovi izvirni ali
spremenjeni obliki.

Posledično se zavezujem, da bom
 - aktivno vzpodbujal vse vlade ter vse organe državne uprave in lokalne
samouprave oz. nosilce javnih pooblastil k izbiri prostega programja in
odprtih standardov za izmenjavo datotek, ko bodo izbirali, kupovali oz.
razvijali programske rešitve zase;
 - podprl vse aktivne politike uporabe prostega programja, ter nasprotoval
vsem poskusom diskriminacije zoper prosto programje;
 - podpiral pravice avtorjev in uporabnikov prostega programja, zlasti
tako, da bom zahteval spremembe vsakega pravnega dokumenta, ki bi predlagal
posege v te pravice, oz. če to ne bo mogoče, nasprotoval sprejemu takšnega
dokumenta.