[Fellowship-Slovenia] Razpis MIZS v nasprotju s predpisi EU

Damjan Cvetko cvetko.damjan at gmail.com
Fri Jan 10 10:27:47 UTC 2014

Pozdrav,

Malce sem začuden nad stališči. Pa bom delil pomisleke:

*"- Imajo pravno osnovo za tovrstni razpis" *- močno dvomim. Zraven MS in
Libre/Open office so še drugi ponudniki. Gre se za preferiranje določenega
oz. izključevanje vseh morebitni ostalih. Lahko nekdo tole temeljito
preveri?

*"- MIZŠ promovira odprto-kodne programsko opremo, razpisov zanjo ne
razpišejo, ker je brezplačna. Imajo pa navodila o njenem nameščanju na
dobavljene računalnike."* - Tole pa je buča - Kot si prej omenil krovno
pogodbo MS so licence v paketih in na dobavljenih računalnikih itak nimajo
smisla. Kar pomeni, da se kupujejo računalniki brez licenc in se kasneje
namešča, kar se namesti. Navodila lahko vsak spiše oz. skopira iz spleta
vednar me zanima:
1. Kakšne razpise za tehnično podporo, implementacijo ter vzdrževanje
razpisuje MIZŠ glede odprtokodnih sistemov/programskih sklopov in/ali
rešitev?
2. Koliko se letno vlaga v tehnično izobraževanje kadra za delo z
odprtokodnimi sistemi in rešitvami?
3. Koliko se letno vlaga v uporabniško izobraževanja kadra za delo z
odprtokodnimi sistemi in rešitvami?

To je namreč ključnega pomena kar se tiče uvedbe in vzdrževanja sistemov.
Nič ni brezplačno, je pa vprašanje koliko stane. In FOSS rešitve so cenejše
kljub ceni vsega zgoraj.

Izbor že kupljenih licenc ne predstavlja večjega stroška, kot je že nastal.
Kar pomeni, da je za šolo cenovno v trenutku nameščanja programske opreme
vse cenovno irrelevantno.

*"- Na ministrstvu se precej dogaja, veliko je različnih interesov, najbolj
pa "poslušajo" kaj jim pravijo šole. Šole pa žal hočejo MS, ker so ga
"navajeni" - za LibreOffice nimajo podpore in ga je boleče deployati tečnim
uporabnikom. Cena žal ne igra vloge, ker je LibreOffice za šole brezplačen,
MS Office pa zaradi krovnih pogodb tudi :X."*

Navajeni ni razlog za razsipavanje z denarjem in hkrati izključevanje vseh
ostalih. Bog ne daj, da se bodo navadili na MAC-e, saj bo proračun
pokleknil.
Tečni uporabniki so predvsem zaradi prej omenjenih zadev.

*- Odprtokodna "skupnost" (FSFE) ima lahko tudi kar nekaj vpliva, tudi na
odločitve ministrstva.*

Gremo se pogovarjati o agendi in financiranju izvedbe. Tole so precej drage
zadeve v SLO :D Uradno se reče temu lobiranje.

Osebno se ne bi nikakor omejeval na Libreoffice - GNU/Linux je osnova, nato
pridejo pa enduser aplikacije. In GNU/Linux je prišel precej daleč v
zadnjih leti na Desktop področju. Sploh nikakršnega zadržka ne vidim, da ne
bi jutri vsem to gor namestil.

P.S. Pa da ne govorim, kakšno škodo MS dela gospodarstvu z poneumljanju
uporabnikov, kateri ob prihodu v IT svet prvič vidijo terminal in iščejo
"next" gumb. In pol rabiš 100 let, da ga navadiš na dejansko(industrijsko)
računalništvo/telekomunikacije. Pa ne pravim, da deskotp ni OK - trdim le,
da se bi vsi morlali vsaj 1x srečati s terminalnim načinom in kakšno magijo
lahko vse izvajaš v plain odl terminalu. In govorim o mladih ljudeh, kateri
spoznavajo to in ne starih konjih.

Pa brez zamere - moral deliti :D

--
--------