[Fellowship-Slovenia] Vlada načrtuje celovito prenovo državne informatike

Matej Kovacic matej.kovacic at owca.info
Mon Feb 24 10:47:24 UTC 2014

Pozdrav,

> Malo ozadja: gre za prehod na oblačno gostovanje informacijskih rešitev
> v državni upravi. Pravijo mu "kvantni preskok" (...). Idejni vodja je
Kvantni nateg kvečjemu. :-)

> Tam mislijo postaviti heterogeni privatni oblak (redhat, windows, hp ux,
> ibm/oracle java...) z virtualnimi mašinami. Na ta način naj bi
> prihranili pri nakupu strežnikov. Dalje naj bi se pripravilo katalog
> vseh IT sistemov v državni upravi, tako da bi ministrstvo X, če bi
> rabilo sistem, ki dela Y, uporabilo kar kakršnega obstoječega, namesto
> da naroča nov custom CRM/Sharepoint ali karkoli že.
No, v resnici se bo samo hardware vrglo skupaj, po domače. Software
ostane enak.

Zadnjič sem imel priložnost pogovora z enim precej visokim uslužbencem
enega "državotvornega" ministrstva glede IT rešitev.

Na kratko: Cisco je zakon, IBM rešitve so the way to go, Microsoft je
boljši kot OpenOffice, ne moremo si privoščiti katastrofe in pa -
najboljša cvetka - opensource sistemi za backupiranje ne obstajajo.

Cvetka iz drugega ministrstva. Uslužbenka si je na računalnik namestila
Firefox (ker ga potrebuje; njihova nova verzija serverske aplikacije ne
podpira več MSIE). Posledica: dobila je opomin pred izredno odpovedjo.
Zadevo je sicer s kupom papirologije uredila (beri: dokazala, da zares
potrebuje FF za službene namene) in potem so ji ga uradno - in ročno -
namestili sistemci in je bila stvar rešena.

Ko sem ob priliki omenil WPKG (sistem oddaljenega in avtomatiziranega
nalaganja aplikacij in posodobitev v okolju Win), so ljudje samo gledali
v stilu "a to tudi obstaja???".

Kot sem enkrat že rekel - ta država si ne zasluži kvalitetnih in poceni
IT rešitev.

> Pa bojim se, da nakupi operacijskih sistemov in pisarniških rešitev za
> end userje nimajo nič s s tem. To je server side only.

Tako je. In tudi na serverjih bodo tekle že znane aplikacije.

lp, Matej