[Fellowship-Slovenia] Respect my Net

Damjan Cvetko cvetko.damjan at gmail.com
Wed Jan 18 08:17:11 UTC 2012

Pozdrav

Se strinjam s spodaj napisanim vendar ISP žal tukaj izvaja samo sprejete
zakone. Potrebno je povdarit, da smo ISPji podali ogromno komentarjev,
predlogov, pobud, da se takšne zadeve uredijo drugače. Če, naprimer, želijo
ureditit status iger na srečo preko spelta se to ne ureja z blokadami ampak
z podelitvijami licenec, koncesij ali bilo čim drugim "stvarnim".
Nenazadnje imamo sodišča za reševanje takšnih sporov. Torej, da ne bom
dolgotvezil:

pritisk v takšnih primerih se mora izvajati na zakonodajalca in ne na
ISPja, kateri so se v tem primeru počutil dosti osamljenega - nevladne
organizacije niso pretirano izvajale pritiska in tudi državljanske akcije
ni bilo.

Današnji "blackout" je dober primer, kako se tole preventivno izvede.

Kar se tiče tehnikalij in tehničnih rešitev:

Opaža se vedno bolj, da uporabniki postajajo zelo ležerni in ignorantski v
odnosu do tehnike - argument "samo da dela" je absolutno premagal vprašanja
"kako deluje" in "kaj dela". To, kolikor je meni znano, se navezuje na
temelje FSF, ki zahteva transparentnost tehnologij in prost pretok. Ta
ležernost je razlog "uspešnosti" iJapka proizvodov in M$ prodaje. In
kolikor je meni znano, se ta ležernost vzgaja v osnovni šoli pri
računalniškem pouku ter vse vertikalno in horizontalno skozi izobraževalni
sistem.

Zaključek:

Več osveščenosti, več izobraževanja na področju tehnologij ter posledic
neznanja in ignorance pri posamezniku ali pravni osebi bi posledično
pomenilo, da bi se odstotek podpornikov odprte kode dvignil in bi se takšni
povzdigi tudi hitreje resno obravnavali pri množici.

Na kratko... načelo nevtralnosti pa je popolnoma politični konstrukt,
kateri je "pridobljena pravica" in ni neposredno povezana s tehnologijo kot
takšno. Za pravice pa se je vedno potrebno boriti - še najbolj takrat, ko
si si jih že pridobil.

Lp

Damjan

--