[Fellowship-Slovenia] Respect my Net

Igor Kolar igor.kolar at gmail.com
Wed Jan 18 00:07:09 UTC 2012

2012/1/18 Damjan Cvetko <cvetko.damjan at gmail.com>:
> True... Ampak ni nic bistvenega in je bilo javno objavljeno in zahtevano od
> zakonodajalca.

Te "ne pretirano bistvene" blokade imajo zoprno navado, da zrasejo v
kaj bolj resnega. Glej danski primer, ker so ISP-ji pred nekje 7 leti
uvedli "prostovoljni" sistem DNS blokiranja pedofilskih strani, zdaj
pa se rabi še za stavnice in domnevne kršitelje avtorskih pravic,
čeprav se je na začetku sveto prisegalo, da sistem nikoli ne bo v rabi
za prav nič drugega. What's even better, sodnik je upošteval predlog
predstavnika založnikov, da naj se blokada uvede hitro in poceni, saj
"vso potrebno ogrodje za blokado spletnih strani že obstaja", torej
morajo biti mejni stroški dodatne blokade res nizki.
 -> http://www.techdirt.com/articles/20111223/23500917186/funniestmost-insightful-comments-week-techdirt.shtml

Take neumnosti je treba zatreti v kali, sicer jim samo dodaš Substral
in zrasejo čez vse zdrave meje.

> Pod nic bistvenega pa se razume, da si vpisal druge dns
> serverje (open nic je btw zakon) in je normalno resolvalo. To je en izmed
> mnogih enostavnih tehnicnih workaroundow.

Res je, da je to trenutno mogoče, čeravno nekoliko nepraktično
(posebej za tehnično manj podkovane). Moraš pa vedeti, da prihajajoča
zakonodaja (npr. SOPA, ki še zdaleč ni mrtva) posebej kriminalizira
kakršnokoli spodjebavanje sodne blokade piratskih strani, magari kot
contempt of court. Raznorazni odprti DNS-ji, browser plugini (mafiaa
fire) in celo blog posti z navodili (!) s tem postanejo še bolj
ilegalni kot sama blokirana spletna stran.

Zadevo smo že videli.
 1. folk kopira igre
 2. firma doda drm
 3. hekerji zjebejo drm
 4. jebanje drm-ja postane civilni delikt ali kaznivo dejanje
 5. jebanje česarkoli, npr. ps3 homebrew podpore, postane kaznivo dejanje

Blokade spletnih strani niso nebistvene. Vsaj tako je moje mnenje.
-i