[Fellowship-Slovenia] I ❤ Free Software... em, Microsoft

Igor Kolar igor.kolar at gmail.com
Mon Feb 14 13:00:33 UTC 2011

2011/2/13 Matej Mertik <matej.mertik at fis.unm.si>:
> Kaj če bi v Sloveniji naredili prvo gimnazijo, ki deluje izključno na odprti
> kodi. Prehod cca leto dni do 2012, podpora COKSa, FSFEja, FIŠa, mislim, da
> bi v Ljutomeru hitro  slišali na to. Okrog namotamo:

V Murski Soboti je okoli leta 1999 bilo točno to. Računalnico je vodil
prof. dr. Renato Lukač, velik velik linux navdušenec; spisal je celo
priročnik za uporabo linuxa (cat, vi, xinit - še pomnite :),
organiziral poletno šolo, v računalnici uporabljal linux za strežnike
- the whole nine yards. Žal jo je potem popihal na doktorski (ali celo
postdoc) v Anglijo in smo dobili enega Windows navdušenca z ljubeznijo
do slabih madžarskih sirupov. Windows NT server 4.0 na strežnikih, NT
3.51 pa na 15 MB client kištah (potrebe samo OS-a so bile takrat 70
mb, kje so šele aplikacije). Ukvarjal se je v glavnem z brisanjem
wareza z naših folderjev in poučevanjem MS Worda.

Tisto je bil najbolj epic test v zgodovini testov. V 30 minutah
(profesor je prišel 15 minut pozen na preverjanje znanja) smo morali v
Wordu 7.0 narediti toliko editov, kot jih tajnica s 5-letnimi
izkušnjami ne bi zmogla v pol delovnega dneva. Še nekaj dragocenih
minut je pobralo shranjevanje na diskete, oh ta tako znani ropot.
Nekako sem uspel dobiti oceno 3, in se s tem uvrstiti med tistih 5
srečnežev, ki niso padli testa. Sošolka pogrnila že po definiciji, ker
se je  med omenjenim 15 min čakanjem nesrečnica bila naslonila na
tipko ENTER, nakar se je zagnalo 200 kopij worda. Restart ji je pobral
več kot 5 minut. Kakšen teden potem so sicer starši naredili kažin in
bil test razveljavljen, a vseeno.

Back to topic -- kot že drugi pišete, so šole zdaj za 3 leta pečene.
Usmeriti bi se kazalo na prostovoljne vsebine za učence, oz. na
lobiranje za naslednji cikel.
-i