[Fsfe-se] Föreläsningar på skolor

Jonas Oberg oberg at fsfeurope.org
Wed Sep 8 11:11:58 CEST 2004

On Wed, Sep 08, 2004 at 11:44:14AM +0200, Henrik Sandklef wrote:

>  Ny termin här. Jag tänkte börja dra i föreläsningar på skolor runt om i
> Göteborg med omnejd. Fler intresserade i andra städer (eller Göteborg!)?
>  Jag tar fram lite material* som kan återanvändas.

Jag kan nämna att jag hållt två föreläsningar själv den här sidan sommaren.
Dels en tre-timmars föreläsning om etik och filosofi i Fri Programvara, och
dels en allmän två-timmars introduktion till Fri Programvara. (båda inom
ramen för mitt jobb här på universitetet)

Mina senaste slides ligger faktiskt i Open Office-format (importerat från
textfiler :-), men jag ska nog rehasha dem ett par gånger innan de blir
allmänt användbara.

Jonas