[Fsfe-se] Re: Fsfe-se Digest, Vol 1, Issue 2

Jonas Oberg jonas at coyote.org
Sat Sep 4 08:40:06 CEST 2004

Hej Jon,

> Tack för era svar! Jag är beredd att både ta på mig uppgiften att
> översätta samt att koordinera översättningar om det önskas. Jag är
> emellertid ny till "mailing-listor" och CVS mm så jag kanske skulle få
> lite "inkörningsproblem".

Alla är vi barn i början, men CVS är onekligen något som det vore bra
om du lärde dig. En bra början skulle kanske vara om du översatte några
webbsidor så att du lär dig systemet och kommer igång. På
http://www.sweden.fsfeurope.org/help/web.en.html finns lite
information om vad man ska göra.

> Jag är nyfiken på hur en så kallad "korrläsning" se ut i praktiken?
> Skulle texter bytas via e-post, eller skulle det finnas en inofficiell
> CVS eller ett annat typ av filarkiv?

Det skulle vara upp till respektive koordinator. Jag kan tänka mig att
det kunde göras så enkelt så att koordinatorn håller koll på alla
översättningar som läggs ut på Svenska och antingen korrläser själv,
eller ber någon annan göra det.

Att korrläsa före publikation skulle kanske vara bättre, men skulle nog
införa lite onödig overhead tror jag.

Henrik och jag brukar försöka träffas ibland för att prata igenom vad
som händer och sker. Om du och andra Göteborgare vill hänga på så kan
vi väl se till att ordna någon liten träff här framöver.

Jonas