belasting-vm (dankzij vagrant) is niet veilig met de standaardinstellingen!

Kevin Keijzer the_unconventional at fsfe.org
Sun Jan 26 14:51:23 CET 2014

Hoi Felix,

On Sun, 2014-01-26 at 00:39 +0100, Felix C. Stegerman wrote:

> Ik ben dus bang dat het dan inderdaad alleen voor
> ervaren gebruikers geschikt is; die kunnen dan wel lekker makkelijk
> een VM gebruiken (en/of onervaren gebruikers er een geven).  Dus ik
> zal binnenkort een nieuwe versie met een grote waarschuwing online
> zetten.  Ook in het Nederlands.
>
> Wat denk jij?

Als je het niet te veel werk vindt, sta ik er wel voor open.
Tegelijkertijd vraag ik me ook af of het niet makkelijker is om de
binaries van ib20XXux te analyseren, om te kijken wat ze precies doen.
Ik ben zelf waarschijnlijk niet echt competent genoeg als programmeur om
dat te doen, maar wellicht kunnen anderen dat wel proberen.

En anders kunnen we ook altijd nog kijken om er op een andere manier een
sandbox omheen te bouwen, al moet ik bekennen dat ik daar niet echt
ervaring mee heb. (Ik gebruik immers alleen maar vrije software, op wat
microcode voor m'n BIOS en CPU na.)

--
Met vriendelijke groeten, / With kind regards,

Kevin Keijzer

FSFE Edu Team

kevin at quietlife.nl / the_unconventional at fsfe.org

()  against HTML e-mail