Aangifte inkomstenbelasting op GNU/Linux

Kevin Keijzer the_unconventional at fsfe.org
Fri Jan 24 08:51:58 CET 2014

Hoi Felix,

On Fri, 2014-01-24 at 04:38 +0100, Felix C. Stegerman wrote:

> Maar op een single-user systeem is toegang tot jouw user account
> natuurlijk net zo erg als root toegang.  Dus zou je het programma al
> in een extra daarvoor aangemaakte user account moeten uitvoeren.
> Misschien een tip voor op je website?

In de meeste gevallen inderdaad wel ja. Dus ik heb er een stuk over
toegevoegd (zie "Is het aangifteprogramma veilig?")

Hoe zit het trouwens met die LightDM gastfunctionaliteit in Ubuntu? Ik
gebruik zelf Debian dus heb er niet veel ervaring mee, maar zou dat een
eenvoudige oplossing zijn voor de gemiddelde gebruiker?

> Valt wel mee.  Ik heb een script gemaakt:
> https://github.com/obfusk/belasting-vm.
> En dat valt ook vast nog wel voor iets anders (aangepast) te gebruiken.

Op zich zou dit voor gevorderde gebruikers een uitkomst kunnen zijn,
maar ik vraag me toch af of de compleet onervaren thuisgebruiker dat aan
zou durven. Het is natuurlijk ook gewoon hoog tijd dat ze het
aangifteprogramma naar AJAX migreren, zoals ze met het
toeslagenprogramma een aantal jaar geleden al hebben gedaan.

--
Met vriendelijke groeten, / With kind regards,

Kevin Keijzer

FSFE Edu Team

kevin at quietlife.nl / the_unconventional at fsfe.org

()  against HTML e-mail