Even voorstellen

Winand fsfe at winandrenkema.nl
Tue Mar 16 21:49:11 CET 2010

Goedenavond,

Onlangs heb ik mij aangemeld bij de FSFE-NL-e-maillijst en omdat ik denk
dat het wel op zijn plek is, wil ik mij bij deze even kort voorstellen.

Mijn naam is Winand (mijn achternaam kunnen jullie wel raden aan de hand
van mijn e-mailadres denk ik zo) en 25 jaar oud. Ik ben woonachtig in
Amersfoort en al vele jaren geïnteresseerd in software en met name
opensourcesoftware. Enkele jaren geleden ben ik mij ook gaan
interesseren in Open Standaarden, omdat er wat mij betreft vele
voordelen aan verbonden zitten. Ik gebruik zelf voornamelijk
opensourcesoftware en ben daarom redelijk gestandaardiseerd. Zo werk ik
thuis momenteel op Ubuntu en gebruik ik Open Office voor mijn documenten.

Ik ben in contact gekomen met de FSFE via FOSDEM 2010. Ik heb daar
gesproken met Matthias Kirschner en was meteen enthousiast over het
initiatief. Omdat ik groot voorstander ben van vrije software en open
standaarden heb ik hem gevraagd wat ik kon doen voor de FSFE. Hij
vertelde mij dat er veel vertaalwerk ligt en dat ik eventueel mij bezig
kon gaan houden met de Nederlandse tak van de FSFE. Ik begreep van hem
namelijk dat er in Nederland weinig activiteit is rondom de FSFE en dat
alle initiatieven welkom zijn.

Ik ben handig met computers en kan programmeren (hoewel PHP natuurlijk
scripten is). Daarnaast ben ik goed in Nederlands (vind ik zelf in ieder
geval) en sterk analytisch aangelegd. (Begint het al een beetje op een
sollicitatie te lijken?) Nu komt het grappige, ik doe op dit moment een
HBO-studie personeel en arbeid en dat is natuurlijk compleet iets anders
dan IT. Echter heb ik bewust gekozen om deze studie te gaan doen, omdat
ik organisatiekunde (en bedrijfskunde) erg interessant vind.

Mijn bijdrage aan de FSFE zal in ieder geval bestaan uit het vertalen
van diverse pagina's. Daarnaast hoop ik een fundamentele bijdrage te
doen aan de Nederlandse tak van de FSFE. In welke vorm dat is weet ik
nog niet. Maar ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn. Zo kan ik
bijvoorbeeld alle Nederlandse leden bij elkaar brengen door een
bijeenkomst te organiseren.

Bij deze. Voor vragen weten jullie mij te bereiken. Ik ben erg benieuwd
naar jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Winand