[Fellowship-Slovenia] Document Freedom Day 2011

Gasper Zejn zejn at kiberpipa.org
Fri Mar 11 09:20:18 UTC 2011

Pozabili ste na bistvo.

Kako je Microsoft pridobil tako velik tržni delež? Ponudil je bistveno boljšo
platformo, na kateri so lahko neodvisne softverske hiše ponudile lasten
softver, brez da bi rabile skrbeti za probleme na nivoju operacijskega
sistema.

Kako je Flash pridobil tako velik tržni delež? Ponudil je boljšo platformo, ki
je omogočila delo z z vektorsko grafiko in videom v paketu, kjer ni bilo
potrebno skrbeti za nadležne tehnične detajle - buffering streama, predvajanje
brez zatikanja, ipd.

Sam zadnja dva tedna Youtube uporabljam na izključno HTML5 s Theora/WebM in
uporabniška izkušnja je v primerjavi s Flashom v Firefoxu porazna: predvajanje
trokira, zvok prekinja vsako sekundo. Poleg uporabniške izkušnje verjamem, da
je veliko lažje razvijati s Flash kot s HTML5. Dokler se teh nekaj pomembnih
stvari ne popravi bo Flash še vedno kraljeval.

No, čeprav je morda Flash trenutno edina tehnično ustrezna izbira, pa to še ne
pomeni, da nimam proti njemu nič. Moti me predvsem njegova monokultura in
monopolističen položaj, Flash je namreč nameščen na prek 98% uporabniških
računalnikov in to celo na vseh treh večjih platformah. Tako da, če bi koga
morala EU nadlegovat, je to Adobe.

Čisto zares bi morali flash specifikacije odpreti in različne implementacije
interpreterja vgraditi v brskalnike.

lp,
Gašper