[Fellowship-Slovenia] Svetovni dan IPv6

Rok Papež rok.papez at lugos.si
Wed Jun 8 22:54:11 UTC 2011

Živjo!

V resnici je tako, da je prednost IPv6 pred IPv4 načeloma samo v
gromozansko
daljših naslovih in je sprememba NUJNA zaradi tega ker so IPv4 naslovi že
vsi
porabljeni, rabimo jih pa še mnogo več.
Hitreje/ne-hitreje je odvisno od omrežne opreme preko katere teče promet.
Za
nekatere je IPv6 hitrejši od IPv4 za nekatere pa obratno.

A (IPv4) in AAAA (IPv6) zapisi DNS strežnikov. Če ima uporabnik IPv4 in
IPv6
povezljivost bo najprej poizkušal vzpostaviti povezavo preko TCP-IPv6,
sicer
pa preko TCP-IPv4.
Firefox, IE & ostali imajo zelo dolg fallback, Chrome ima precej hitrega
in
je v tem primeru boljši.

AAAA zapis je seveda _slabši_ za uporabnika, saj je verjetnost odpovedi
povezave
IPv6 za enkrat opazno večja od odpovedi povezave na IPv4. Uporabnik, ki
misli, da ima
IPv6 a mu ne deluje, bo čakal in čakal in čakal :P. Ostali pa ne bodo
opazili razlike.
Za uporabnike s samo IPv4 zapis AAAA ne pomeni nič.

Zakaj torej uporabiti IPv6? Zato ker ni izbire. Tako kot davki, IPv6
prihaja. Ali
ga začnite uporabljati ali pa se prenehajte ukvarjati z internetom in se
preusmerite v polaganje ploščic, peko pizz ali kakšna druga,
neračunalniška
opravila ;-))))))))))). Sorry, ampak od vseh sporočil mislim, da je to
najbolj
korektno.

AAAA zapis na recimo ipv6.domena.tld ali www6.domena.tld ni več najboljša
izbira
saj se tako nudi IPv6 storitve le tistim, ki se jih zavedajo in se igrajo
z IPv6.
Čas za igranje je pa žal minil in sedaj se začenja obdobje tranzicije na
IPv6.
Upam, da se nam to pot uspe izogniti NATu in podobnim traparijam v svetu
omrežij ;-).

V soboto bom na FSFE zabavi tako, da lahko kakšno rečemo v živo tudi tam
;-).

Rok.