[Fellowship-Slovenia] Državna uprava bo prešla na Prosto Programje! :D

Robert Ludvik r at aufbix.org
Sat Feb 26 11:09:00 UTC 2011

Na 24. 02. 2011 14:37, Gasper Zejn je pisal:

> Ta študija je sicer dobrodošla, ampak že IPMIT kot avtor pod vprašaj postavlja
> njeno verodostojnost.

:) true. Kamor veter piha.

> Torej, da ne prihaja do tovrstnih problemov je potrebno standardizirati
> formate dokumentov. Standard mora biti odprt in prost za implementacijo. Na
> razpise se potem lahko prijavi rešitve, ki lahko berejo in pišejo ta standard.

Kot zaposlenega v javnem zavodu bi na prvo mesto dal to točko iz Sklopa
1 "Ključnih aktivnosti ..." (str. 11 v študiji), čeprav je navedeno, da
"Aktivnost ni nujna, bo pa prispevala k olajšani uvedbi OKPO v javni
upravi.":
Potrditev in uveljavitev seznama veljavnih odprtih formatov v javni upravi.

Po moje je to prva in najbolj nujna stvar. To mi omogoča, da zatežim
nekemu organu, ki mi pošlje nek obrazec v XLS(X) ali DOC(X), da naj mi
pošlje v obliki OD? ali PDF. To je VELIK korak.

Nerealno se mi zdi to:
Predvidoma v prvi polovici leta 2011 bi bile izvedene pripravljalne
aktivnosti. Do konca 2011
bi na vse delovne postaje v državni upravi namestili odprtokodno
pisarniško zbirko
OpenOffice.org in brskalnik Mozilla Firefox. Pri tem je pomembno, da bi
na delovnih postajah
ostala nameščena tudi obstoječa lastniška pisarniška zbirka in
brskalnik. Vzporedno z
nameščanjem odprtokodne pisarniške zbirke in pričetkom njene uporabe bi
potekala
usposabljanja zaposlenih za uporabo odprtokodne pisarniške zbirke.
Obdobje vzporedne uporabe pisarniških zbirk in brskalnikov bi trajalo
okvirno 1 leto.

Zakaj na vse delovne postaje? Zakaj se ne vpraša kateri
oddelki/zavodi/agencije ... bi želeli sodelovati v 'pilotu'? Iz prakse
bi potem nastali dokumenti, ki so navedeni v Sklopu 1 in 2.

Izkušnja glede izobraževanja uporabnikov:
Najbolj so se nam obrestovala individualna izobraževanja, naj se sliši
še tako razsipniško. Najeli smo 5 študentov, ki so jih zaposleni lahko
poklicali in se dogovorili za termin izobraževanja v svoji
pisarni/ambulanti. Učili smo (so) jih delo z OS (Windowsi), OOo (osnove
Writer in Calc), e-pošto (Thunderbird), brskalnik (Firefox). Uporabnik
je povedal kaj ne zna in to ga je študent naučil. Nekateri so
potrebovali samo 5 ur, da so zaštekali osnove in so potem sami
raziskovali naprej, imeli smo primer, ko je zaposleni potreboval 20 ur.
Še vedno poceni, če plačaš študentsko delo po 5 EUR na uro.
In največ so odnesli, ker jih ni bilo sram vprašat 'neumnih vprašanj'
(ker so bili sami s študentom, ne v krdelu z ostalimi neznalci) in ker
se je študent prilagodil na trenutno znanje vsakega posebej.

Treba bo aktivno delati v "Projektni skupini OKPO". Upam, da bo stvar
odprta za zainteresirane ...

Mojih par minut :)
Lp