[Fellowship-Slovenia] Državna uprava bo prešla na Prosto Programje! :D

Gasper Zejn zejn at kiberpipa.org
Thu Feb 24 13:37:03 UTC 2011

Ta študija je sicer dobrodošla, ampak že IPMIT kot avtor pod vprašaj postavlja
njeno verodostojnost.

Poleg tega je na prvi pogled zelo teoretična, nisem še cele prebral.

Meni se ne zdi smiseln prehod na odprto kodo samo zaradi tega, ker je odprta
koda. Ja, morda se denarno izplača, ampak če bi razmišljal kot kompetentna
državna uprava, bi razmišljal tako:

Tveganje pri uporabi zgolj lastniške programske opreme je to, da se
proizvajalec spomni in spremeni format zapisa dokumenta do te mere, da
onemogoči sodelovanje organizacij z različnimi verzijami programske opreme.
Tveganje je tudi, da nekoč umakne podporo branju dokumentov, shranjenih v
starih formatih.

Prvo v praksi ni zgolj tveganje, ampak se dogaja dnevno - nekateri so že
prešli na MS Office 2007 in tisti, ki imajo še MS Office 2003 imajo težave z
odpiranjem prejetih dokumentov. Za drugo nimam podatka koliko se dogaja. MS
Office ima neke filtre za uvoz, ampak vprašanje kako dolgo jih bo še vzdrževal,
da bojo združljivi z internim delovanjem MS Office.

Torej, da ne prihaja do tovrstnih problemov je potrebno standardizirati
formate dokumentov. Standard mora biti odprt in prost za implementacijo. Na
razpise se potem lahko prijavi rešitve, ki lahko berejo in pišejo ta standard.

Šele s tem korakom država narekuje pogoje poslovanja, ne pa da je obratno in
da se že v razpis vključuje proizvajalca programske opreme. Šele zatem lahko
različni ponudniki programskih rešitev ekvivalentno tekmujejo na razpisih, ne
glede na to ali gre za odprto kodo ali ne.

Za dosego tega bi verjetno rabili širšo mnenjsko združitev vseh slovenskih
tehnično zavednih organizacij - FSFE, Kiberpipa, Kibla, Ljudmila, COKS, Arnes,
kake univerze in še ostali, ki sem jih nenamerno izpustil - da bi skupaj
podali mnenje oz. javni poziv MJU v obliki par argumentiranih točk, kjer bi
navedli potrebne ukrepe za uspešno izvedbo zastavljenega cilja.

lp,
Gašper