[Fellowship-Slovenia] Pomoč pri upravljanju Fellowship

Matija Šuklje hook at fsfe.org
Thu Oct 21 13:46:38 UTC 2010

Hoj,

že nekaj časa se mi delo (predvsem za FOSS skupnost!) vedno bolj in bolj
nabira in zato moram precej svojih dejavnosti oklestiti.

Ker nimam nekih narcisoidnih idej, da kdo tu (kaj šele vsi) bere moj page, bom
na hitro napisal vsaj o za Fellowship relevantnih spremembah. Če koga zanima
širša slika, naj si pogleda moj blog post[1].

Vedno bolj sem aktiven v FSFE — zadnje čase še v FTF[2] in ELN[3] — in ker je
tudi moj dan sestavljen samo iz 24 ur, sem moral na novo postaviti prioritete.
Da bom lahko bolj efektiven in več postoril za skupnost, bom moral slediti
manj temam, se osredotočiti samo na par le-teh in se teh bolj podrobno lotiti.

Po daljšem premisleku, sem prišel do tega, da bi največ prispeval, če se
ukvarjam z licencami in do neke mere nevtralnostjo interneta ter zasebnostjo
(predvsem ACTA).

\\\\ Kaj to pomeni za Fellowship skupino in (bodočo) FSFE Slovenija?

Skoncentriral se bom na koordiniranje Fellowship skupine, vsebinsko le na prej
omenjene teme ter pomagal v FTF, ELN (in Gentoo Licenses).

Čeprav se sliši kot, da bom delal manj, bom dejansko za Fellowship in FSFE
lahko tako delal več in bolj kvalitetno in upam, da bomo tako več dosegli.
Problem je predvsem, da mi je branje precej širokega tematik vzelo preveč
časa. Odkrito povedano, pogosto zato nisem v dnevu imel časa za karkoli
drugega — ne za pisanje mejlov, postov, kaj šele za globje razmišljanje o
temah.

	\\ delitev tem //

Drugih tem kot so licence in splošne politike prostega programja ne bom več
(tako intenzivno) sledil in zato bi prosil, če bi kdo drug v Fellowship
pokrival teme kot so odprti standardi, formati, nevtralnost interneta,
zasebnost itn.

Glede na to, da se tu družimo vsi, ki nas zanimajo te teme, upam da ne bi
smelo biti težko najti par ljudi, ki bi bili pripravljeni več povedati o tem
in tudi kdaj kaj predlagati in pomagati pri kakšnem projektu ali ga celo
speljati.

Včasih sem veliko sledil odprtim standardom in formatom. Tako da kdor bi se
rad lotil te teme, naj me pocuka za rokav. LUGOS je tudi včlanjen v SIST
[Slovenski institut za standardizacijo] in kadar se odloča o računalniških
standardih, lahko kdo v imenu LUGOS (če se LUGOS s tem strinja seveda!) tam
zastopa cilje odprtih standardov. Mimogrede, SIST je član ISO in se tam
glasuje tudi glede ISO standardov.

Če bi koga zanimalo, kaj sem do sedaj sledil, prilagam seznam feedov.

	\\ delitev dela //

Hkrati s koordinacijo Fellowship skupine ne morem slediti vsem temam. Če se
drugje omejim, bi imel za koordiniranje skupine dovolj časa in volje.

Posledično pa bi bilo mogoče smotrno, da bi se kdo javil, da pokriva določeno
temo. To seveda zdaleč ni nujno, da so neke formalne funkcije, za določen čas
ali s fiksnimi obveznostmi. Bi bilo pa fino, če bi vedel, da se lahko za
določeno področje zanesem na nekoga, da ga sledi in bo na listi in/ali
sestankih povedal o trenutnem dogajanju in začel kakšno debato na to temo.

	\\ FSFE Slovenija //

Že od začetka Fellowship Slovenija, je bil del načrta, da bi ustanovili tudi
slovenski FSFE. To se mi še vedno zdi kot pomemben cilj, ampak pred tem bi pa
bilo pametno, da bi bila Fellowship skupina že dovolj ustaljena in aktivna, da
bi se lahko z FSFE Slovenija dopolnjevali v aktivnostih. Kar pa upam bo čim
prej!

	\\ FTF, ELN //

Kot sem že omenil, so me pred kratkim povabili v FTF in ELN. Čeprav sem tam še
precej nov, se mi zdi, da bom tam lahko veliko pomagal in veliko pobral kar bi
nam tudi tu koristilo.

	\\ filmčki //

Čeprav še nisem uspel dokončati svoje eliminacije distrakcij, so se mi možgani
vsaj do te mere spraznili, da dobivam spet ideje :]

Včasih se je v Kiberpipi predvajalo proste filme. Mogoče bi bila dobra akcija,
če bi predvajali kakšne filmčke na teme ACTA, FOSS, različna predavanja ipd.
in po njih imeli neko debato — na ta način bi z manj dela kot, da bi
pripravljali celotna predavanja dobili na kup precej glav in lahko skupaj
izmenjavali ideje in nadgrajevali znanje.

Kaj menite? Bi se šli kaj takega?

\\\\ Zaključek

Po dolgih letih sledenja vsem možnim FOSS ipd. temam, je ta odločitev zelo
težka. Ampak menim, da bom tako res bolj koristen skupnosti!

Upam, da se iz tega mojega (pre)dolgega e-maila da razbrati poanta, da ne
mislim delati manj, ampak samo bolj skoncentrirano in je gre za to, da bi se
skupaj še bolje lotili kar nam je pomembno…

-.-.-
[1]	http://matija.suklje.name/?q=node/205
[2]	Freedom Task Force — http://fsfe.org/projects/ftf/ftf.en.html
[3]	European Legal Network — http://fsfe.org/projects/ftf/network.en.html