[Fsfe-se] Lite stats från en projektkurs i inbyggd programmering

Henrik Sandklef sandklef at fsfeurope.org
Wed Jun 29 11:41:49 CEST 2011

Jag brukar samla in lite info från studenterna i en projektkurs som vi
håller på IT-Universitetet (GU / CTH).

Question 1. What was your primary IDE/Editor when developing code?
Gedit		 	22
Emacs and clones 	21
Qt Creator 		6
Rest 			12

Question 2. What was your primary OS when developing code?
Ubuntu 		42
Windows 	9
Mac 		7
Fedora 		2

Question 3. What was your primary OS when not developing (write documents)?
Ubuntu 		13
Windows 	39
Mac 		8
Fedora 		2

Kul att se emacs där uppe i toppen (dock inte i topp). Kanske har jag
påverkat, men jag tror att det i år fanns ett intresse för emacs från en
tidigare kurs i Erlang-programmering. Gedit blev jag lite förvånad över.

En blog-post med bilder:

http://sandklef.wordpress.com/2011/06/20/os-and-ide-stats-from-embedded-course-at-chalmers-gu/