[Fsfe-se] Anledningar att migrera till fri programvara

Jonas Öberg oberg at fsfeurope.org
Fri Nov 2 12:58:58 CET 2007

Hej,

jag håller på och försöker sammanställa en lista med bra fallstudier med
olika anledningar för myndigheter och företag att migrera till fri
programvara. Exempelvis Extremadura i Spanien eller Münich i Tyskland
som migrerade för att bli oberoende av enskilda leverantörer. Men det
skulle även behövas fallstudier för exempelvis organisation som migrerar
av ekonomiska eller andra anledningar.

Någon som har förslag på vad man kan använda som lämpliga fallstudier?
Jag kommer publicera vad jag kommer fram till när jag sammanställt allt.

Jonas