[Fsfe-se] Akademisk forskning kring FL/OSS i Sverige?

Mathias Klang klang at chl.chalmers.se
Wed Nov 8 20:40:25 CET 2006

Hej Stefan,

På IT universitetet vid Göteborgs Universitet pågår forskning inom Open
Source (forskningsledare Jan Ljungberg) samt några från FSF (Jonas
Öberg, Henrik Sandklef & jag) har en EU projekt inom Fri Programvara
(SELF - http://selfproject.eu/) samt håller på att bygga upp Free
Software Research Center som kommer bedriva forskning inom Fri Programvara.

Det bör naturligtvis finnas mer projekt och enskilda forskare men vi har
inte varit i kontakt med några andra inom akademin.

Vi skulle vara mycket intresserade av att ta del av din sammanställning.

Mvh

Mathias

Stefan Görling wrote:
> Hej,
>
> Jag försöker sammanställa vilka som bedriver akademisk forskning kring
> öppen källkod / fri programvara ur olika perspektiv. Vad jag hittat
> hittils verkar tunnt. Känner ni till några som pysslar med detta?
>

> Med vänliga hälsningar,
>
> Stefan Görling

Mathias Klang, LL.M., Ph.D.
Informatics, IT-University, University of Goteborg, Box 8718, 402 75
Goteborg, Sweden.
Tel:+46-31 773 55 63 Mobile: +46 705 43 22 13.
http://www.chl.chalmers.se/~klang/wrote/