[Fsfe-se] Supporter eller fellow?

Jonas Oberg oberg at fsfeurope.org
Sat Mar 11 15:16:02 CET 2006

Göran Uddeborg wrote:

> Jag insåg att min status som "FSFE supporter 2005" började bli lite
> gammal, och det kanske vore dags att förnya.  När jag gick till sajten
> så hittade jag både ett donationsprogram, och en möjlighet att bli
> "FSFE fellow".

Ja, tyvärr har vi inte varit så bra på att pusha för fellowship i
Sverige än.

> Är den viktiga skillnaden här möjligheten att få en OpenPGP-nyckel på
> ett kort, eller vad är egentligen det väsentliga?  Vilket skall man
> välja, och varför?  Var finns FAQ:n, det här borde väl vara en sådan?

Vi har lite idéer på hur vi ska använda fellowshipet lite mer i
framtiden, och se till att aktivera fellows, skapa lokala grupper, osv.
Men för tillfället så kan man väl säga att det är ett lite bättre sätt
att donera till FSFE på, och samtidigt få lite tillbaka :)

Konkret, vad man får (för sina 60 eller 120 EUR) är (a) ett SmartCard
som fungerar som kryptoprocessor till GnuPG, (b) konto på
Fellowship-siten, www.fsfe.org, (c) e-postadress @fsfe.org (forward),
(d) FSFEs newsletter några dagar innan övriga världen och (e) en
tremånaders subscription på LWN.

Och: de som blir med i fellowship på nytt, eller förnyar sig för ett år
till, innan den 1a april, deltar i utlottningen av två HP-notebooks:

http://mail.fsfeurope.org/pipermail/press-release/2006q1/000131.html

--
Jonas Öberg