[Fsfe-se] Sökes: Perl/Apache/XML/XSLT-knackare

Jonas Oberg oberg at fsfeurope.org
Fri Feb 24 11:18:43 CET 2006

Hejsan,

för n år sedan skrev jag en applikation för timredovisning för
Företagsekonomiska institutionen i Göteborg. Applikationen kör under
Apache med mod_perl och en MySQL eller PostgreSQL (kommer inte
ihåg vilket) i bakgrunden och presentationslager med XML/XSLT.

Hela härket går på en Debian GNU/Linux, så det är fri programvara
överlag :-)

De två killarna som driftat och vidareutvecklat det här systemet
har tydligen gått vidare till andra uppdrag och verkar inte
längre ha tid.

Därför söker Företagsekonomiska en eller två personer till som
kan tänka sig att underhålla systemet. Främst gäller det att
säkerställa driften och vara tillgänglig för att göra lite
"panik-omstarter" när så krävs, och liknande, men även en viss
vidareutveckling av systemet kan bli aktuellt.

Jag uppskattar att det här är ett jobb som tar kanske en eller
ett par timmar i veckan, och Företagsekonomiska betalar per
timme med vanlig arvodering.

Om någon är intresserad av att hjälpa Företagsekonomiska med det
här så kan ni höra av er till mig så förmedlar jag kontakten.

Jonas