[Fsfe-se] FSFE-möte på torsdag (2006-08-24) på IT-universitetet i Göteborg

Marcus Rejås marcus at rejas.se
Mon Aug 28 20:20:40 CEST 2006

On 08/28 17:14, Jonas Oberg wrote:

> Bra idé! Det här måste vi utforska. Säkert finns det ställen med
> icke-fri programvara, men vi måste givetvis vara ett snäpp bättre. Vad
> finns det för möjligheter att köra videokonferens med fri programvara,
> någon som vet?

Vill man använda vanliga datorer så finns det säkert möjlighet att
använda fri programvara. Den utrustning jag syftade på är inte
PC-baserad utan är specialhårdvara (Polycom) som man inte byter
programvara i på ett enkelt sätt. Fördelen är mycket bra ljud och bild.

Men jag kan naturligtvis använda min dator också (får leta reda på en
webbkamera bara) och då blir det fritt.

  /Marcus

--
Marcus Rejås           cellular: +46 70 266 7985              ,= ,-_-. =.
Rejås Datakonsult      e-mail:   marcus at rejas.se             ((_/)o o(\_))