[Fsfe-se] (Off-topic) Köp av Windows-fri dator

Jon Kristensen jon.kristensen at dedikerad.se
Wed Sep 7 18:03:27 CEST 2005

Hej!

Detta har ingenting med FSFE att göra på något sätt men jag hoppas att
det är OK ändå. I annat fall ber jag om ursäkt.

Den här diskussionen har säkert varit uppe förr men jag hittade ingen
vettig länk. Hur skall jag gå tillväga om jag vill köpa en ny Windows-,
UNIX- och MacOS-fri bärbar dator? (Jag vill alltså inte betala för
Windows.) Jag har hört saker som att man kan köpa datorn, inte godkänna
avtalet, skicka tillbaka den osv men finns det något enklare sätt? Jag
har funderat kring att köpa en IBM Thinkpad men vad som helst är
intressant.

Tack på förhand!

(Förresten: När drar möterna igång igen?)

--
Jon Kristensen
Ordförande i Dedikerad