[Fsfe-se] Svensk GNU/Linux-distribution

Bengt-Erik Johansson benke at snere.com
Sat May 21 16:12:33 CEST 2005

Jon Kristensen wrote:

>Hej Michael och FSFE-se-listan!
>
>Jag (och "min" förening Dedikerad) har alltså planer på att starta upp
>en GNU-distribution. Tanken med den skulle vara följande:
>
>* En enkel "Svensson"-distribution: på svenska från början,
>Debian-baserad (egen apt-källa kombinerat med Sarge eller dylikt) och
>lätt att installera (Anaconda + ett färdigkonfigurerat GNOME).
>
>* Ett politiskt initiativ: Jag skulle vilja att distributionen upplyser
>om fri programvara, och varför det är viktigt rent etiskt och
>demokratiskt. Den skall inte uppmuntra till ofri programvara på nåt sätt
> [...]
Hej alla!

Jag har följt den här maillistan ett tag men inte varit aktiv i
diskussionerna.

Jag tycker att det här initiativet med en svensk linux-dist för
"svenssons" är ett jättebra initiativ....
Följer det med spännig och hoppas att jag får möjligheten att testa det
vid nåt tillfälle och kanske stödja projektet på något vis.

Än en gång ett Mycket bra initiativ.....

/Benke