[Fsfe-se] Svensk GNU/Linux-distribution

Jon Kristensen jon.kristensen at dedikerad.se
Fri May 20 12:54:28 CEST 2005

fre 2005-05-20 klockan 12:30 +0200 skrev Anders Lindbäck:

> Idag når Linux alla som är IT-kunniga de kan klara av att installera Linux
> om de vill - men det når inte de som INTE är IT-kunniga eller företagen.
>
> Utan kommersiell support så kommer majoriteten av företagen att nobba
> distributionen. Så frågan är om man vill göra något för att sprida
> ett budskap till en liten  i många fall redan hängiven skara eller får att nå
> största möjliga användare.

Jo, du har rätt, och vi skall självklart satsa på att nå ut. Men man kan
ju börja med distributionen och om det börjar bli ett intresse så tror
jag att möjligheten att tjäna pengar på support kommer att dyka upp, och
då kommer någon att ta den. På vilket sett menar du att ett val vi
skulle göra här skulle påverka utgången (om du menar detta)?

> Battle of Wesnoth (finns översatt till svenska), Bzflag, Bygfoot, ASC, är spel
> som nästan ingen distro verkar skicka med. Även lgames som lbreakout, lmarbles
> och lgeneral förtjänar att skickas med.

Intressant, får ta och testa några av dem här när jag får tid! :-)

Jon Kristensen
Ordförande i Dedikerad