[Fsfe-se] Re: DN tar upp mjukvarupatent!

Henrik Sandklef hesa at sandklef.com
Tue Feb 1 09:45:34 CET 2005

>   "Den öppna källkoden Linux är en utmärkt ide på många sätt, men vinnarna
>    är personer i västvärlden som det inte går någon större nöd på."

Oj då. Suck.

Jag tror att tex ett par länder i Latinamerika, som inte tillhör den rika
västvärlden, inte riktigt håller med i den allat annat än skarpa analysen.

> Faktakontroll var tydligen generellt nedprioriterat på DN denna helg.
>
> Jag kan tyvärr inte hitta artikeln på dn.se.

Jag hade heller inte släppt ut den till fler läsare!

Men, återigen, titta på henns andra artiklar (eller krönikor som ju är
bättre att skriva om man vill vinkla saker och ting och slippa stå för
det).

/h