[Fsfe-se] GFDL Derivative Works

Martin Olsson lists at minimum.se
Wed Aug 31 02:17:07 CEST 2005

Sant. Men, rätta mig om jag har fel, hela grejen med GFDL är väl
egentligen att man ska slippa förlita sig till "fair use". Och vad
händer om jag som lärare printar 30 ex och använder till undervisning
osv. Jag har bidragit rätt mkt innehåll till Wikipedia och alltid trott
att det var verkligen "fri information". Så jag blev lite förvånad när
man läste texten bara. Ska bli intressant och se vad GNU's license guru
svarar. Jag forwardar deras svar till listan sen.

mvh,
martin