[Fsfe-se] Fjärde utkastet tillöversättning (och ordlista)

Jonas Oberg oberg at fsfeurope.org
Mon Sep 27 17:56:45 CEST 2004

On Mon, 2004-09-27 at 16:54, Leif-Jöran Olsson wrote:

> En fråga som är viktigare är vem denna text ska rikta sej till? Jag
> tycker den är förskräcklig som vädjan till allmänheten och tycker inte
> den är särskilt mycket bättre för att uppmana redan insatta att bidra.

Det är inte en fråga alls, faktiskt, eftersom det här bara är en
översättning :-)  Men för att svara på frågan i alla fall så tror jag
att Joachim Jacobs, när han skrev den, hade allmänheten i åsikt. Om du
är intresserad av att hjälpa till med just sådana "fokus-frågor" så
skulle jag rekommendera att du pratar med honom direkt.

Han har adressen jj at office.fsfeurope.org och det är han som står bakom
de flesta press-releaser och annat som det är tänkt ska översättas och
matas även till svensk press.

Jonas