[Fsfe-se] Tredje utkastet till översättning (och ordlista)

Jon Kristensen jon.kristensen at dedikerad.se
Mon Sep 20 15:48:02 CEST 2004

mån 2004-09-20 klockan 14.08 skrev Leif-Jöran Olsson:

> - -> fri programvara
>
> United Nations -> FN

Hej Leif!

Jag menade inte att den var klar på något sätt, även om jag uttryckte
mig så att det kunde tydas så, sorry. Jag menade att det endast är
finslipningar av ett och annat ord och uttryck kvar (inga grova fel).

Jag hade skrivit "fri programvara" (med gemener) i ordlistan, tills
Jonas Oberg skrev:
"Vi brukar skriva det med inledande versaler för att poängtera att det
är ett namn på en viss typ av programvara som definieras av de fyra
friheterna."

Därför tänkte jag att vår ordlista också skulle skriva Fri Programvara
med versaler. Vad anser du om detta?

Tycker du att United Nations -> FN bör finnas med i ordlistan? Varför?

Tack!

/Jon