[Fsfe-se] Fria program i offentliga sektorn

Pelle magni84 at home.se
Wed Sep 8 04:25:58 CEST 2004

Hej!
Det har inte hänt så mycket på listan på senaste tiden, så jag tänkte att jag kunde skicka det här mailet som kanske inte riktigt passar på denna lista, eller så gör det det.

Iallafall, jag sitter i Tierps kommunfullmäktige och har under en längre tid funderat på att skriva en motion om vikten av att kommunen i mycket större utsträckning ska använda fria program och open source.

Min tanke är också att jag ska sprida motionen till andra vänsterpartistiska fullmäktigeledamöter i andra kommuner, så att den på så sätt får ännnu större genomslag.

Det jag just nu skulle behöva är exempel där open source använts i den offentliga sektorn (både i Sverige och andra länder), förslag som är bra och rimliga att lägga, exempel på olika projekt som tillexempel http://www.fritis.se/ mm mm.

Självklart har jag redan en hel del information och ideer. Men jag vill att den här motionen ska vara såpass väl genomarbetad, att den har en riktig chans att gå igenom, innan jag lägger fram den. Därför ber jag nu er om hjälp.

Om detta inte passar att diskutera på listan så går det också bra att skicka mail till magni84 at home.se

Med Vänliga Hälsningar
Pelle Mattssonnke är också att jag ska sprida motionen till andra vänsterpartistiska fullmäktigeledamöter i andra kommuner, så att den på så sätt får ännnu större genomslag.