[Fsfe-se] Re: Fsfe-se Digest, Vol 4, Issue 4

Per Pettersson pelpet at acc.umu.se
Wed Dec 29 13:43:17 CET 2004

Den här onelinern måste ju vara riktad mot de som inte är särskilt insatta, och
därmed kan man ge ett översiktligt svar.

"Fri mjukvara och open source är i praktiken samma sak, skillnaderna finns i den
bakomliggande filosofin."

"OSI fokuserar på utvecklingsmodellens överlägsenhet, FSF hävdar att friheten är
det viktigaste. Resultatet är detsamma - högkvalitativa program med liten risk
för leverantörsinlåsning."

Oops det blev en 3-liner.
/Pelle