Aangifte inkomstenbelasting op GNU/Linux

Kevin Keijzer the_unconventional at fsfe.org
Thu Jan 23 14:48:50 CET 2014

Hoi Wouter,

Bedankt voor je reactie.

On Thu, 2014-01-23 at 13:43 +0100, Wouter Tebbens wrote:
> Hoi Kevin,
>
> goed idee om een deb pakket aan te bieden. Ik weet dat mijn ouders er
> zelf niet uit kwamen op Ubuntu, installeren vanuit tarballs hadden ze
> nog niet gehad op de cursus ;-)
>
> Ik probeerde even je 64 bit versie, maar die geeft een bericht van "bad
> quality", met de volgende details:

Hmm, ik denk dat het in principe niet uitmaakt, want GDebi installeert
het pakket uiteindelijk wel gewoon, en de ownership van alle
subdirectories blijft op UID 1 staan.

Desalniettemin denk ik dat het met versie 0.6.2 is opgelost. Ik heb de
pakketten nu gebouwd met fakeroot, waardoor de ownership overal op
root:root staat.
De nieuwe versies zouden nu te downloaden moeten zijn.

Ik krijg nog wel een aantal andere Lintian-warnings, maar ik kan niet
overal iets aan doen. Dat sommige binaries niet in ELF zijn, vind ik ook
niet leuk, maar zo levert de Belastingdienst ze nu eenmaal aan; zonder
source. En die xfonts-deps moet ik ook echt zo laten als ik wil dat het
werkt. En zelf een manpage schrijven voor een binary blob heb ik ook
niet echt zin in. :)

--
Met vriendelijke groeten, / With kind regards,

Kevin Keijzer

FSFE Edu Team

kevin at quietlife.nl / the_unconventional at fsfe.org

()  against HTML e-mail