[fsfe-fi] DFD 2012

Otto Kekäläinen otto at fsfe.org
Fri Dec 9 12:50:23 CET 2011

Moi,

7. joulukuuta 2011 9.41 Timo Juhani Lindfors <timo.lindfors at iki.fi> kirjoitti:
..
> Ei liity keskusteluun mutta miksiköhän tämän lisenssi on vaihtunut
> epävapaaksi? ;)
>
> http://web.archive.org/web/20100413154429/http://www.documentfreedom.org/
>
> on vielä GFDL mutta
>
> http://web.archive.org/web/20100424015712/http://documentfreedom.org/
>
> on sitten jo "Verbatim copying and distribution of this entire article
> is permitted in any medium, provided this notice is preserved.".

FSFE.org:ssa on aina ollut tuo verbatim-juttu, nyt se on näemmä otettu
myös DFD:n sivuille. En ole seurannut asiaa, en tiedä perusteluja.
Veikkaisin, että liittyy jotenkin siihen, että yritetään välttää
tilanteita, että joku uudelleenjulkaisee muokattua tekstiä ja antaa
lähteeksi FSFE:n siten, että yleisö ei ymmärrä mikä oli alun perin
FSFE:n "virallinen" kanta ja mikä oli johdannaisteoksen tekijän kanta.

> No tässä on sitä konkretiaa jotain ajoin takaa, nyt vaan pitäisi saada
> tämä DFD:n sivuille ujutettua jotenkin.

Mä en ole mitenkään mukana tuossa pdfreaders.org tai dfd-porukassa,
joten en voi itse ujuttaa tuota sinne, mutta jos liityt heidän
sähköpostilistoille ja ajat asiaa, niin minä voin tulla antamaan
eksplisiittistä tukea idealle (fwd toki mulle että varmasti bongaan
viestisi).

Itse asiassa mulla on tässä sen verran muitakin rautoja tulessa, että
en pysty ottamaan vastuueelini DFD-päivän organisointitehtäviä, mutta
jos joku muu haluaa ryhtyä veturiksi, niin annan toki tukeni ja tilaan
FSFE:ltä rahoitusta tilaan ja tarjoiluun yms Suomen tiimin nimissä.

> PDF:n lomaketuki toimii nyt vapaalla softalla. Pari vuotta sitten se ei
> kuitenkaan toiminut ja halusin lomakkeet mieluummin microsoft word 97(?)
> -muodossa kuin pdf-muodossa koska word-lomaketta pystyi openofficella
> käsittelemään. Mitä mieltä olet tästä?

En vahvaa mielipidettä, mutta kait standardinmukainen PDF on parempi kuin .doc.

Otto Kekäläinen                   []         otto at fsfe.org
Finnish Team Coordinator        [][][]  GPG/PGP 0xB7F7E4E1
Free Software Foundation Europe   ||      +358 44 566 2204
http://www.fsfe.org/                      finland at fsfe.org