[fsfe-fi] FSCONSiin lähtijöitä?

Arto Teras ajt at iki.fi
Fri Sep 10 12:27:40 CEST 2010

2010/9/9 Uwe Geuder <fsfe-ugeuder at snkmail.com>:

> Mitä te olette hoitaneet yhdessä?
>
> 1. Lennoista ei taida saada ryhmäalennusta. (tai muut tarjoushinnat ovat
> halvempia)

Joo, lentojen varaamisesta yhdessä ei yleensä ole erityistä etua.
Halvat hinnat saa parhaiten varaamalla mahdollisimman ajoissa. Tietty
voi koettaa synkata siten että hommaa liput kaveriporukassa samalle
lennolle, jolloin voi matkustaa hyvässä seurassa. :)

> 2a. Jos menee laivalla voi kai ottaa n:n hengen hytin, sillä säästää.
> 2b. SJ ei näytä antavan ryhmäalennusta (kokeilin juuri 1-4 aikuista)

Jep, laivalla hytin hinta on yleensä sama riippumatta siitä
matkustaako siinä 1,2,3 vai 4 henkeä. Jos menee yksin, niin
yksittäinen petipaikka on vähän halvempi kuin koko hytti, mutta ei
useinkaan kovin paljon.

Laivoille on myös erilaisia alennuksia (voucherit, Viking/Silja-klubin
jäsenten alennukset) sekä ihan tuntuva alennus jos matkan varaa ja
maksaa yli kuukautta etukäteen. Useammalla hengellä myös autopaketti
(eli autopaikka + hytti) voi olla kannattava, mikäli jollain
lähtijöistä on auto käytettävissä.

> 3. Majoituksen kanssa pääsee halvemmalla, jos ottaa 2:n hengen huoneen
> 1:n hengen huoneen sijaan. Vai maksetaanko siinä hostelissa jonka joku
> mainitsi joka tapauksessa pedistä eikä huoneesta?

Hostelissa (Vandrarhem Stigbergsliden) maksettiin pedeistä eikä
huoneesta. Tietty jos varaajia on riittävästi niin myös oman huoneen
omalle porukalle saa edullisesti.

> Minkälaisella "protokollalla" olette hoitaneet synkronointia
> varausasioissa?

Ihan sähköpostilla se viimeksi hoitui, sekä muutamalla
puhelinsoitolla. Otto hoiti majoitusvaraukset ja minä tarjouduin
varamaan laiva- ja junamatkoja (jolle lopulta osallistui lisäkseni
vain yksi henkilö). Suurin osa matkusti lentokoneella.

Tänä vuonna en ala järkkäämään matkoja koska tulen itse eri suunnasta.
Mutta voin kyllä tiedottaa FLUGin listalla jos joku etsii esim.
hyttikavereita laivaan.

Terveisin

Arto

--