[fsfe-fi] [Fwd: Re: SenioriPC.fi]

Harri Väyrynen/Practitec harri.vayrynen at practitec.com
Wed Jan 6 13:43:22 CET 2010

Hei

fsf listalle viesti  menee moderoinnin kautta siitä varmaan viive.

Itse kun en ole Sw osaaja niin en ehkä osaa kaikkia palasia kertoa,
mutta pohjalla asiakaskoneessa on perus ubuntu ilma mitään muutoksia
pois lukien parametrointi. Ubuntua ei mitenkään tässä mainosteta koska
sitä ei käytetä myyntiargumenttinä, ja sehän on heidän trademark.
Ubuntun/gnomen päälle on rakennettu "kuorutuskerros" jolla peitetään
linux/ja sen vaikeudet, ja kuorutuskerroksesta käynnistetään halutut
ohjelmat, SenioriPC käyttöjärjestelmänä on linux/ubuntu eli se ei ole
mikään uusi distro. Lisäksi mukana on tietenkin
yhteydenpito-/valvontaproseseja joilla asiakas voi esim ottaa yhteyttä
palvelukeskukseemme ssh yli.

Meillä on ollut keskustelua laittaa tuo kuorutekerros yleiseen jakeluun,
mutta päätöstä siitä ei ole vielä tehty.

Terveisin

Harri Väyrynen