[fsfe-fi] [Fwd: [Finland] perl lisenssin ehdot?]

Antti Kaijanmäki antti at kaijanmaki.net
Mon Jan 4 11:15:32 CET 2010

ma, 2010-01-04 kello 11:45 +0200, Martin von Willebrand kirjoitti:
> Olen kyllä asianajaja, mutta munkin vastaus on yleinen. Se kuitenkin
> poikkeaa joltain osin Antin analyysista/tarkentaa sitä.

Loistavaa! :)

> En katsellut lainkaan, miten laitos ohjelman lisensioi tai miten em.
> kielto on kommunikoitu. En myöskään tutkinut mihin osaan kokonaisuutta
> (Exiftool, muokkaukset, GUI sekä mahdollinen tekijänoikeudellinen
> kokonaisuus) kielto laitoksen näkökulmasta kohdistuu.

Paketteja ei ole ladattavissa julkisesti, mutta ne saa pyydettäessä
sähköpostilla. Lähetin pyynnön eilen, ja tutustun paketteihin tarkemmin
kun ne käsiini saan.

Koska GUI on käsittääkseni kokonaisuudessaan Kansallisarkiston
omaisuutta, on sillä oikeus lisensoida millä tahansa lisenssillä
haluavatkaan. Näin ollen pohjana saattaa olla vaikka artistic license
johon on lisätty erikseen levityskielto tjsp. Näin ollen asia ei mene
eteen päin ennen kuin tarkoista lisenssiehdoista on varmistuttu.

Mutta luonnollisesti jos lisenssinä on artistic lisence ilman
edelleenlevityskieltoa ei Kansallisarkisto voi sitä jälkikäteen muuttaa
minulle lähettämiensä pakettien kohdalla.

 -- Antti