[fsfe-fi] Ehdotus FSFE:n Suomen toiminnan käynnistämisestä

Timo Jyrinki timo.jyrinki at gmail.com
Mon Oct 5 07:34:54 CEST 2009

3. lokakuuta 2009 22.01 Otto Kekäläinen <otto at sange.fi> kirjoitti:
> että aloitetaan perustamalla Suomen "core team" eli ydintiimi ilman sen
> suurempaa byrokratiaa.
>
> Eli, kuka haluaa Suomen ydintiimiin?

Ydintiimi kuulostaa hyvältä/virtaviivaiselta ja voin olla osana.

> http://www.fsfe.org/contact/local.fi.html. Ydintiimin tehtäviin kuuluu
> mm. www-sivuston ja lehdistötiedotteiden suomentaminen, yhteyshenkilönä
> oleminen jne. Koska minä ehdotan toiminnan perustamista, niin olen toki
> valmis ottamaan vastuun näistä hommista. Minä voin myös laittaa
> puhelinnumeroni viralliseksi yhteystiedoksi.

Laita vain puhelinnumerosi. Olen suomentanut tähänastiset kotisivut
aika hyvälle mallille jo yksinkin (ja niistä on saatu hyviä
viitattavia sivuja yleisesti vapaista ohjelmistoista), mutta esim.
lehdistötiedotteet ym. ovat sellaista (liki) reaaliaikaista toimintaa
joihin on hyvä reagoida esim. sen mukaan miten kiinnostava tiedote on
suomalaisille. Ja levitystäkin voi sitten tehdä.

> Lisäksi ydintiimi rekrytoi runsaasti lisää suomalaisia jäseniä yms sekä
> yleisesti koordinoi toimintaa Suomessa. Katsellaan sitten lisää miten
> kiinnostusta riittää, että mikä se muu toiminta voisi olla..

Materiaalia suomeksi http://fsfe.org/about/printable/printable.fi.html
ja http://wiki.fsfe.org/Leaflets. Ihme kyllä ei ruotsiksi.

-Timo