[fsfe-fi] Ehdotus FSFE:n Suomen toiminnan käynnistämisestä

Otto Kekäläinen otto at sange.fi
Sat Oct 3 21:01:03 CEST 2009

Terve!

OpenMindissä oli puhetta muutaman siellä olleen kesken FSFE:n Suomen
toiminnan käynnistämisestä. Pohdinnassa oli mm. yhdistyksen perustaminen
jne, mutta koska kiinnostusta siihen ei välttämättä ole, ehdottaisin nyt
että aloitetaan perustamalla Suomen "core team" eli ydintiimi ilman sen
suurempaa byrokratiaa.

Eli, kuka haluaa Suomen ydintiimiin?

*Ilmoitelkaa listalle/minulle 10.10. mennessä*, niin ilmoittelen asiasta
FSFE:lle. OpenMindissä puhuin tästä alustavsti FSFE:n Adriaan de Grootin
kanssa. Olen myös ollut yhteydessä Ruotsin tiimiin. Molemmat
edellämainitut tapaan uudestaan FSFCONSissa.

Muiden maiden ydintiimit on listattu sivulla
http://www.fsfe.org/contact/local.fi.html. Ydintiimin tehtäviin kuuluu
mm. www-sivuston ja lehdistötiedotteiden suomentaminen, yhteyshenkilönä
oleminen jne. Koska minä ehdotan toiminnan perustamista, niin olen toki
valmis ottamaan vastuun näistä hommista. Minä voin myös laittaa
puhelinnumeroni viralliseksi yhteystiedoksi.

Lisäksi ydintiimi rekrytoi runsaasti lisää suomalaisia jäseniä yms sekä
yleisesti koordinoi toimintaa Suomessa. Katsellaan sitten lisää miten
kiinnostusta riittää, että mikä se muu toiminta voisi olla..

Jos toimintaa onkin yllättäen paljon, voidaan myöhemmin harkita
suomalaisen yhdistyksen perustamista tms. Mutta aloitetaan nyt siis
pelkästä paikallisedustuksen eli Suomen ydintiimin perustamisesta.

- Otto