[Translators] [NL / Translators] Kan iemand eens naar deze vertaalde folder kijken?

Felix C. Stegerman flx at fsfe.org
Sun Jan 26 02:05:42 CET 2014

On 2014-01-26 00:47, immeëmosol wrote:

** = Iemand anders nog een mening?

> 'k Heb niet veel tijd voor een grondige bestudering .. maar zo even
> snel vielen deze dingen op // heb ik deze op-/aanmerkingen:

> - Maar vaker dan niet lekt .. + Maar vaker wel dan niet, lekt ..

Die "wel" kan er idd. beter tussen.  Maar ik denk dat ik de komma
weglaat als ik de zinnen samenvoeg (zoals Kevin voorstelde).

> - van levendige gemeenschappen. + van levendige gebruikersgroepen.

Ik vind gemeenschappen eigenlijk beter.  Maar het is iets om te
overwegen.  **

> gebruikt, bestudeerd, gedeeld en verbeterd

???

> - Wat hebben Vrije Software en gereedschap gemeen? + Wat hebben
> gereedschap en Vrije Software als overeenkomst? + Waarin zijn
> gereedschap en Vrije Software hetzelfde?

Dan eerder "Wat zijn de overeenkomsten tussen Vrije Software en
gereedschap?" lijkt me.  Dat vind ik beter klinken.  Maar ik was
eigenlijk wel tevreden met het origineel.  **

> In de kop 'Het verschil tussen vrij en gratis' zou ik een nieuwe
> regel doen na verschil (als de rest van die kop dan op één regel
> past ten minste).

Zal ik eens naar kijken.

> Groet, will.

Bedankt.

- - Felix

- --
Felix C. Stegerman
vice-coordinator, dutch fellowship group of fsfe