pdfreaders campaign

Martijn Brekhof m.brekhof at gmail.com
Sun Jul 10 20:10:19 CEST 2011

Hoi,

Jelle Hermsen heeft destijds op etherpad wat voor de FSFE-BNL ingericht.
Het lijkt mij handig om de latex tekst daarop te zetten zodat we allemaal
makkelijk mee kunnen editen.

http://bnl.etherpad.fsfe.org/

Hier alvast wat discussiepunten:

In de eerste alinea ligt de nadruk op reclame maken voor niet vrije
software.
Ik denk dat dit de verkeerde insteek is.
Ik denk dat de essentie is dat een website maar 1 product aanprijst en niet
ook de
alternatieven noemt. Het gaat om een pdfreader en daar zijn er meerdere van.
Het gaat hier in mijn ogen om keuzevrijheid en ik denk dat we ons voordeel
doen om
de brief daarop te richten.
Zoals bij mij de brief nu overkomt is eigenlijk zoals een sales van product
A dat zou doen.
Koop mijn product want product X blah blah blah dus vervang product X door
product A.
Door het op neutraal terrein te houden
en een optie aan te bieden om het probleem te verbeteren denk ik dat we meer
draagvlak
creëeren dan door direct op wel/niet vrije software te hameren.
Ik zou dus ook niet over (in onze ogen) negatieve zaken van commerciële
software spreken.

Ik zou het woord "onvrij" vervangen door "niet vrij". Onvrij wordt bij mij
weten in NL nauwelijks gebruikt.

groetjes,

Martijn Brekhof