Gelukkig nieuwjaar

Jelle Hermsen jelle at fsfe.org
Sun Jan 2 14:01:43 CET 2011

Gegroet iedereen,
Een gelukkig nieuwjaar, beste wensen en meer van zulk soort sociale
gemeenplaatsen toegewenst :-).

Het is 2011, het jaar van de GNU/Linux desktop mocht je het nog niet
weten .-) en belangrijker nodig, het jaar dat de FSFE de macht grijpt in
de lage landen, brede ondersteuning van Vrije Software afdwingt en het
jaar waarin je het op feestjes eindelijk kunt hebben over de wezenlijke
verschillen tussen BSD-stijl licenties en de GPL en wat voor implicaties
dat kan hebben voor het behoud en ontwikkeling van Vrije Software.

Oftewel: tijd om handen uit de mouwen te steken,  ons volle gewicht in
de schaal te werpen, en uiteindelijk de handen voor Vrije Software, Open
Standaarden, pinguins, gnu's en beasties op elkaar te krijgen!

Ik heb de hand al aan de ploeg geslagen door de nieuwsbrief van januari
in het Nederlands te vertalen en het lijkt me tijd om een agenda op te
stellen voor de eerste FSFE-NL bijeenkomst, waarbij ik jammerlijk
afwezig zal zijn (op dat punt zijn er nog geen wijzigingen, behalve dat
mijn vrouw steeds meer lijkt op een tarball die door "tar -xvf" gehaald
moet worden :-).

@ML: heb jij ondertussen al meer info over de financiën van onze
favoriete liefdadigheidsinstelling? Als het teveel tijd/moeite kost om
te regelen dan vind ik het ook prima als je me de contactgegevens stuurt
van de mensen die ons verder kunnen helpen. Dan dop ik volgaarne deze
boontjes zelf.

Ik ben zelf voor de kerst tamelijk druk geweest met mijn werk, aangezien
ik net iets teveel klanten had beloofd dat hun systemen nog in 2010 af
zouden komen. Nu heb ik echter een iets rustiger schema, dus ook meer
tijd voor FSFE :-D

Ik hoop dat jullie allemaal vol goede moed (en intacte muishanden) het
nieuwe jaar in gegaan zijn!

Groeten,
Jelle