Extra bericht: FSFE NL meeting

Jelle Hermsen jelle at fsfe.org
Sun Nov 28 15:36:32 CET 2010

>    Begrijp ik goed dat in het geval van een afspraak op de 28e jij er niet bij
>    kan zijn maar wel over de agenda mee wilt denken?
Yup, wel de lusten maar niet de lasten. Wel veel pesky punten invoeren,
maar ze niet verdedigen :-p

>  De ANBI verklaring is nodig voor aftrek van giften/contributies aan de fsfe?
Inderdaad.

>  Want dan ga ik de heren en dames in Duitsland erbij betrekken om de juiste
>  info te regelen.
Wunderschön! Zodra de info er is wil ik de hele papiermolen richting de
fiscus wil in gang zetten.

>   ik heb Jeroen Baten (linux lobbyist) als collega die kunnen we
>   ook wel een beetje misbruiken denk ik.
Heel goed, is híj hiervan al op de hoogte? .-)

>   Dat is al een leuk discussie punt, een beetje opportune houding kan een lobby
>   organisatie niet veel kwijt. Zolang we ons niet in andere politieke discussie
>   mengen als FSFE/Fellows zie ik niet zoveel problemen.
Ja inderdaad, belangrijk om op te letten. Voor je het weet ben je je
activisme zo breed aan het uitsmeren als Stallman en dat kan wellicht
alleen als je RMS heet :).

Nog één dingetje. Ik heb gister commit access gekregen voor fsfe.org,
dus ik kan nu direct wijzigingen aan de site doorvoeren. Als je dus
pagina's tegenkomt met krom Nederlands, of van mening bent dat een
bepaald artikel heel erg nodig vertaald moet, geef het door dan kan ik
er wat aan doen. Het lijkt me handig om er een gewoonte van te maken om
de fsfe.org site in het Nederlands te lezen. Persoonlijk lees ik net zo
eenvoudig Engels, maar aangezien vertalingen wel belangrijk zijn probeer
ik dat af te leren.

Cheerio!